Filmkväll.

Jag har äntligen bakat här i Oslo! Jag och (o)kända Mikael gjorde chokladbollar igår.. hemma hos honom. För inte försöker jag mej på att baka någonting i vårt sunk-kök igen efter förra veckans missöde. Vi fresstylade dom helt från grunden. Fast det var nog egentligen jag som stod för freestylandet, för efter att jag fått förklara för Mikael att chokladbollar varken innehåller ägg eller mjöl fick han inte vara med och bestämma ingredienser längre. Men det blev himlans bra måste jag säga. Vi slängde i en banan också, så att det blev banan-och-chokladbollar. Lite vuxna så där, ja näst intill nyttiga faktiskt.. typ. Rekommenderas!

Det som ännu mer rekommenderas är att man har någon som rör ihop smeten åt en.. I alla fall om man är som jag och inte tycker om att bli kladdig. Så Mikael fick sköta rörandet medans jag skötte ingredienserna. Jag tror att vi fick till den perfekta uppdelningen faktiskt. Sjukt bra.

Sedan satt vi i soffan och tittade på film och käkade banan-och-chokladbollar. Att filmerna sedan sög var ju rätt synd.. Dom sög faktiskt så pass mycket att jag inte ens kommer ihåg vad dom heter. Mikael däremot ansåg att filmerna var hur bra som helst. Tror att han och jag kommer att få samma filmproblem som jag och Julia alltid haft. Det jag anser är bra tycker Julia suger, och tvärtom. Vi gjorde hela tre försök att hitta en film som vi båda gillade, men eftersom han bara valde dåliga filmer hela tiden slutade kvällen med att jag somnade i soffan.

Nä.. nästa gång ska vi banne mej ha Saw-marathon!

 


Kommentera inlägget här :