Sovrumsfest.

Då har ännu en helg seglat förbi. I fredags hade Julia fest, för att fira att hon tagit sin Master examen samt att hon kommit in på forskarlinjen. Woho! Here comes Doktor Julia! Som vanligt, när Julia har fest, hamnar jag i köket.. där maten är. Julia är nämligen otroligt duktig på att bjuda på godsaker när hon ska ha folk hemma. Hon kallar det själv plockmat, jag kallar det fancy-schmancy-goda-grejjer-som-är-lätta-att-äta-på-fest. I praktiken är det samma sak.


Planen var från början att jag, Julia och Maria skulle bege oss ut i Göteborgsvimlet på natten, men då festen efter ett tag flyttade in i sovrummet istället beslöt vi oss för att stanna hemma. Att en fest fortsätter i sovrummet kan för den som har smutsiga tankar betyda orgiefest. För oss gäster och värdfolk med rena tankar var det en ren bekvämlighetsfaktor. Vi insåg nämligen att Julias och Konrads dubbelsäng var mycket bekvämare än hårda stolar i köket. Så i äkta 70-tals anda befann sej snart festdeltagarna i sovrummet. Så borde man göra på fler fester. Inte nog med att vi allihopa satt i sängen, vi hade också högläsning.. dock var boken dom läste högt ur något av det tråkigaste jag varit med om, vilket var synd och skam. Inför nästa fest ska jag ta med mej en Nalle Puh bok och strategiskt placera den på Julias nattuksbord.. Bara utifall att det återigen skulle utvecklas till en sovrumsfest.



På vagnen hem började jag (som vanligt) att prata med allt och alla. Jag fick ganska mycket uppmärksamhet för min såg som jag hade med mej. Anledningen till att jag hade min fina såg med mej var för att Julia behövt låna den, men nu som en god vän ville lämna tillbaka den till mej.  Därför befann jag mej på vagnen, en fredagnatt med en såg i högsta hugg. Ämnen som bland annat diskuterades var:

- Varför har man en såg med sej på nattvagnen en fredag?
- Kan man åka fast för olaga vapeninnehav då man har en såg med sej?
- Är en såg ett bra vapen att försvara sej med mot våldtäktsmän?
- Är det en tjejsåg eller en leksakssåg?

Kommentera inlägget här :