Miklarna.

Ölen i fredags var otroligt trevlig. Jag var ju ute och drack öl med okända människor. Varför bara dricka öl med människor man känner när det finns så många fler som man inte känner? Jag tog i alla fall med mej min vän Mikael för att gå och träffa Mikael och Mikael. Japp, jag var alltså ute med tre Miklar. Mycket praktiskt för mej som är dålig på namn.

Det var meningen att det skulle komma fler än bara vi, men folk är ju ganska fåniga med att träffa folk dom inte känner så resten bangade. Men inte gjorde det någonting. Vi hade trevligt på egen hand. En av dom icke-tidigare-kända-Miklarna kallade mej även "den mest ordentliga rebell" han någonsin träffat. En ganska talande beskrivning. Känns bra att veta vad för sorts första intryck man gör..

Och som den ordentliga rebell jag trots allt är drog jag mej faktiskt hemmåt redan vid tre-tiden. Då hade vi hunnit med två krogar och ett kontor. Vi hade hunnit dricka öl, vin och äta ost. Vi hade gungat i en gunga, sitta i knepiga designmöbler, lyssnat på Hoffmaestro och spelat piano.
Sammanfattningsvis: En mycket bra kväll.


Kommentera inlägget här :