Lådor.

Varje gång M är bortrest passar jag på att städa lite i hans lägenhet. Jag gjorde ju en ordentlig raid i april, när jag höll på att städa i tre dagar som en tidig födelsedagspresent till honom. Så mycket gör jag inte nu. Men jag tar en hylla här och en hylla där. Dammtorkar lite på det ena stället och ordnar lite på ett annat. Lite för hans skull, mest för min egen. Och överallt hittar jag lådor.

Jag har hittat lådor till inte bara ett, utan två olika X-box. Lådor till skålar, lådor till musikanläggningar, lådor till datorer, lådor till glas, lådor, Lådor, LÅDOR! De finns i alla skrymslar och vrår i denna pyttiga lägenhet och jag blir helt knäpp. Anledningen till att de sparas?

- Originalförpackningen är ju det bästa sättet att förvara sakerna i när man flyttar.

Detta argument låter helt irrationellt i mina öron och jag blir bara irriterad på att lådorna tar en massa plats. Jag har hela tiden trott att detta varit ett problem specifikt för min man. Detta fick jag dock lära mig idag var fel. Detta är tydligen ett mycket vanligare problem än vad jag någonsin hade kunnat ana bland män. Jag fick nämligen idag reda på att en killkompis gör samma sak, av exakt samma anledning! Who knew?

Kommentarer :

#1: Jeanette

Haha...min man sparar oxå på orginallådor! "Ifall man skulle sälja prylarna så är det bra att ha orginalförpackningen..." Jojo, men när jag har köpt mina prylar så är det väl ingen idé att sälja dem, eller? Tur att lådor brukar få plats i varandra... (För man kan absolut inte vika ihop lådorna!..Även om det är lådor från stora synthar..)

skriven
#2: Julia

Jag brukade också göra det förr och måste erkänna att jag fortfarande känner ett sting i hjärtat när jag slänger en... ;p

skriven
#3: Marie

freddan är också likadan, haha men med åren har han minsann fått slänga. Sist slänge vi nog varenda liten låda när vi röjde inne på vinden.

skriven

Kommentera inlägget här :