Vårtor som har lust att säga hej.

Jag tränar ju yoga flera gånger i veckan och nu när det blivit varmt ute har jag plötsligt stött på ett problem. Ni vet ju att jag går på värmeyoga och svettas flera liter per gång.. Och i vintras när det var -20 grader ute var det liksom nödvändigt att duscha innan jag lämnade studion. Det gör jag inte längre. Det finns nämligen bara tre duschar och det är alltid kö (det är en liten studio). Istället åker jag direkt hem och hoppar in i duschen hemma. Men nu när det har börjat bli varmt ute innebär det också att AC:n på bussarna har satts igång. 
 
Och vet ni vad som händer med kroppen när du går på en kall buss i dyblöta kläder? Ja.. Förutom att du får en extrem känsla av att du har kissat på dig får också bröstvårtorna för sig att de har lust att se världen och kommer snabbt ut för att säga hej. Hej till alla som har lust! Och det är en bieffekt som jag var helt omedveten om att jag skulle stöta på. 
 
Det är ju varmt i studion, kroppen svettas för att kyla ner, kläderna blir blöta. Efter klassen tar jag mitt pick och pack och går ut, det är varmt ute, kroppen slappnar av, jag går på bussen och det blir svinkallt. Hej hej till vårtorna! 
 
Hittills har jag inte kommit på någon fantastisk lösning. Jag vet inte ens om jag borde engagera mig i att hitta en lösning? Är det egentligen ett problem? Jag kanske istället borde vara tacksam för att kroppen fungerar som den ska och låta de hälsa på världen så mycket de vill? 
 
I don't know..? 
Förhoppningsvis är det ju ingen annan än jag som ser det..
 
 
 
Taggar: Bröstvårtor, Kallt, Svett, Värmeyoga, Yoga;

Kommentera inlägget här :