Cirkus Arnardo.

Igår var jag och M på Cirkus Arnardo. Himla spännande tyckte jag. Jag har ju inte varit på cirkus sedan.. eh.. jag minns inte ens senast jag var på cirkus. Så nu var det verkligen dags igen. Speciellt när cirkustältet stod uppställd bara ett kvarter från där vi bor. Mycket passande. Så igår satt vi och svettades i ett hett tält och blev underhållna av diverse talangfulla människor, jag med kameran i högsta hugg. Mina favoriter var naturligtvis de akrobatiska numren, medans M nog gillade hundarna bäst. Två och en halv timme, inklusive paus, höll det på. Som vuxen klarar man ju det, men det märktes ganska tydligt att efter två timmar hade de flesta barn i publiken fått nog.

Men cirkus, det är fina grejjer det.

Blanskonst. Tallrik på pinne.

Mer balans. Duk på fot.

En av mina favoriter, Aerial Hoop.

Rullskridskorna var en annan av mina favoriter, mest för att det gick fort fort fort.

Den kvinnliga konferencieren som mest såg ut (och lät) som en man.

Hoppande hundar.

Hemma.

Då var jag återigen hemkommen. Att vara på semester har varit helt fantastiskt. Förra lördagen lämnade vi ett snöande Norge för att åka ner till ett 25 gradigt Gran Canaria. Jodå, sämre har man ju kunnat ha det. Vi åkte och hälsade på M's pappa som bor där. Och veckan har gått både långsamt och snabbt på samma gång. Vi har hunnit med massor samtidigt som avslappningen varit total. För att ni ska få en närmare översikt över vad vi faktiskt har gjort ska ni nu få veckans aktiviteter, praktiskt sammanställda i en lista.

Lördag:
Ankomst. Titta på de närmaste omgivningarna.
Söndag: Åka buss runt halva ön för att titta på de olika stränderna. Val- och delfinsafari.
Måndag: Stranddag på Arguineguin, Anfi del Mar (med importerad sand från Karibien.. Overkill, I know!).
Tisdag: Hyra bil. Köra Gokart. Shoppa i ett icketuristit köpcentrum där ingen kan engelska.
Onsdag: Familjedag. Åka upp i bergen och titta på grottmänniskor (d.v.s. folk som fortfarande bor i grottor).
Torsdag: Minigolf. Spel i arkadhall. Ca en timmes strandhäng på eftermiddagen.
Fredag: Dykning. Planerad stranddag (som blev inställd p.g.a. regn).
Lördag: Packning. Hemåkning.

Dykningen fick jag dessvärre inga bilder på då det är svårt att ha kamera med sig 15 meter under vattnet. Men resten av resan ska ni nu få en fantastisk bildkavalkad och gotta er i.. eller avundas av. Bestäm själva.

Utsikten från terassen hos M's pappa.

Trädgården.

Puerto Rico.

Vissa stunder kändes det som om jag var med i Sällskapsresan.

Val- och delfinlsafarien. Det var väldigt svårt att få bra bilder på sjödjur. De rörde liksom på sig hela tiden.

Jag har närmare 300 bilder på bara hav.. utan fisk.

Jag njuter av stranddagen. M höll på att dö av tristess.

Sonnenland vid Maspalomas.

Nyplockade mandlar, direkt från trädet.

En dag åkte vi upp i bergen och åt lunch på en restaurang byggd i en grotta. M blev serverad ryggrad.. igen.

Här bor grottmänniskor. De bor dock inte så spartanskt. De hade både parabol och securitas.

Och så spelade vi minigolf. Vissa var djupt koncentrerade..

..andra spelade lite på sitt eget sätt.

Men fina omgivningar kring banorna var det i alla fall.

Syden.

Jag och M befinner oss just nu på varmare breddgrader. Dagarna spenderas främst med att chilla, sola och utforska ön vi befinner oss på. Vi har bland annat varit på valsafari där jag tog ungefär en miljon bilder på havet.. utan val. Sedan tog jag ett par hundra bilder på delfiner så långt bort att man inte ser att det överhuvudtaget är en fisk med i bilden. Vi har också legat på stranden, druckit vin i mängder, åkt buss, klappat hundar och shoppat loss i världens största köpcentrum. Och idag körde vi gokart.