I'm ok.

Det är den 22 juli idag. För 6 år sedan betydde den här dagen att jag hade namnsdag. Idag betyder den något annat. För fem år sedan sprängdes en bomb i Oslo centrum när jag satt på jobbet. Några timmar senare började en massaker utspela sig på en ö inte många mil härifrån. Och trots att det har gått fem år är vi som bor här forfarande påverkade. 
 
Min arbetsdag startade idag med att jag och mina kollegor satt runt bordet och berättade för varandra vad vi gjorde för fem år sedan. Någon satt på bussen när bomben gick av, någon skulle ha varit precis i de kvarteren men fick i sista sekund ändrade planer, någon kände någon som känt tryckvågen, fått inre blödningar och hamnat i sådan chock att hen rullat hem på en skateboard och gått och lagt sig i sin säng innan någon hittade hen. De flesta infödda Oslobor känner någon som påverkats direkt, någon som skadades eller någon som dog. Jag tillhör, mig veterligen, inte den kategorin. Men var vi alla befann oss den 22 juli 2011 kommer vi nog alltid att minnas.. 
 
 
Taggar: 22.07.2011;

Kommentarer :

#1: Anonym

Jag skulle varit på besök hos dig men ödet ville annorlunda, ville troligtvis skona mig och istället befann jag mig i Stockholm!
Är evigt tacksam för det... ❤
Kram

skriven

Kommentera inlägget här :