Sparkcyklande, läkare och finare delar av staden.

Jag köpte ju en sparkcykel för ett tag sedan och den har jag använt flitigt varje dag. Till jobbet. Till stan. Till fikadejter. Till det mesta helt enkelt. Det roligaste var ju dock när jag tog min sparkcykel till läkaren. En liten tripp på ca 40 min genom de finare delarna av staden. Eller ja.. Finare och finare. Det är i alla fall där alla rika människor bor. Och det var en speciell upplevelse kan jag be om att få tala om. 
 
Först och främst ska vi prata lite om vägarna. Alltså.. När en stadsdel är rik och när det bor människor med pengar där går det ju att fantisera ihop att vägarna är fina och asfalten är så ny att den fortfarande ryker. Så var det inte. Istället fick jag konstant stå på bromsen för att inte flyga över styret när framhjulet gång på gång fastnade i diverse hål. Och det var inga små hål. Nej nej. Stora asfaltskratrar! Vägarna var för övrigt en stor anledning till att det inte gick snabbare att komma fram. 
 
En annan sak jag blev uppmärksam på var att de antagligen aldrig sett en sparkcykel på den sidan stan förut. Jag tror i alla fall inte det. Och det grundar jag på att jag blev uttittad av alla jag sparkade förbi. Män i dyra kostymer och kvinnor i höga klackar vände sig om när jag kom farande i mina shorts och converse. Även om de helt säkert visste vad en sparkcykel var betedde de sig som om de bara sett en på bild tidigare. 
 
Och bara för att klargöra en sak lite ordentligt. I Norge är det 100% fullt normalt att vuxna människor sparkar omkring. Det är inte bara barn. Häromdagen såg jag till och med en tjej som rastade hunden på sparkcykel. Bra grej!
 
Nåja. Fram till läkaren kom jag i alla fall och jag gjorde en besiktning av mig själv. Förra gången jag gjorde en vanlig hälsoundersökning fick jag ju reda på att jag hade celiaki så jag tänker att det ska bli spännande att se vad de hittar den här gången. 
 
 
Taggar: Sparkcykel;

Kommentera inlägget här :