Tjugo-någonting år gammal igen.

Klockan är kvällen och det är midsommarafton i Sverige. Jag kan tänka mig att de flesta tillbringar kvällen på någon form av galej som involverar mat, blommor och alkohol. Själv börjar jag komma till liv först nu. För istället för att fira idag var jag ute igår. Tillsammans med tre kollegor var jag ute och slog klackarna i taket. 
 
Mina kollegor ja. De är för övrigt 24 och 25 år. Och.. Det är ju inte jag. Men jag tror gärna att jag är det när jag umgås med dem. Så för en kväll låtsades jag som om jag återigen var tjugo-någonting år gammal och betedde mig precis därefter. Jag sminkade en av tjejerna, jag drack vin som om det inte fanns en morgondag, jag skrattade högt och hjärtligt.. Ni vet, så där som det blir när skrattet kommer inifrån. Jag plankade på bussen, jag dansade tills jag blev svettig, jag argumenterade med väktare som inte ville släppa in oss och jag åt pommes på McDonalds på vägen hem. Och som vanligt var det först när jag kom hem som jag verkligen kände exakt hur många glas jag fått i mig. 
 
En kväll där jag fick återuppleva mina tjugoår. 
Det är tur att det inte händer så ofta. Det hade jag aldrig orkat längre.. 
 
 
Taggar: Kollegor, Rund under fötterna, Utgång;

Kommentera inlägget här :