Behandling, blåmärken och saker som är bra för mig.

I söndags var jag på en behandling. Någon form av massage/lymfkörtelvätske/bindvävsmassage-behandling. Jag frågade behandlaren exakt vad det kallades men hen var utbildad i så otroligt mycket så att det inte fanns något exakt namn på det. Så vi kan väl sammanfatta det med att jag var på behandling. Vi får helt enkelt nöja oss så. 
 
Och alltså.. Jag har varit på många behandlingar. Det vet ni. Naprapati, kiroprakti, massage, sjukgymnastik, akupunktur. Jag har gjort styrkeövningar hemma, stretchat till förbannelse och masserat med massageboll. Men det finns inget som går att jämföras med det här. 
 
- Här är det fullt med vätska. Det ser jag. Inte konstigt att du har ont mellan skulderbladen. Och benen.. Oj oj. 
 
Sedan kom det någon form av massage-knäck-liknande rörelse. Och det var inte skönt. Inte det minsta. Det gjorde svinont. Och det fortsatte att vara ömt i flera dagar efteråt. Först kunde jag inte förstå vad problemet var, men efter två dagar råkade jag se mina ben i spegeln.. Och alltså.. Jag har fått många behandlingar men det är sällan jag får blåmärken efteråt. Men det fick jag den här gången. 
 
Men jag säger till mig själv som jag brukar i situationer som är jobbiga: 
Eftersom det här är jobbigt är det antagligen bra för mig. Personlig utveckling FTW. 
 
 
Taggar: Behandling, Blåmärken;

Kommentera inlägget här :