Dragshow, gayklubb och lördagsutgång.

Jag var ute igår och numera tillhör det ovanligheterna. Jag gör ju inte det så ofta längre. I alla fall inte så som jag gjorde förr, när både fredag- och lördagkvällarna spenderades i de höga klackarna. Men igår åkte de fram igen. Det var nämligen dragshow som stod på schemat. Tillsammans med tre kollegor steppade jag alltså iväg till en av stans gayklubbar och gick på show. Och det var fantastiskt roligt. Showen var i ärlighetens namn mest okej, men efteråt stannade vi kvar och dansade. Och alltså.. Gayklubbar har ju den bästa dansmusiken! Det spelades allt från Justin Bieber till Eurovision-låtar, och jag som inte kan texten till en enda modern låt kunde texten till allt! Så cavan flödade, svetten rann och det bästa av allt? Jag fick dansa helt för mig själv! Det fanns inga män som försökte ta i mig, ingen som försökte dansa med mig och inga obehagliga händer på baksidan av min kropp som jag inte bett om. 
 
Dessvärre slutade inte kvällen riktigt på samma sätt. 
 
När klockan började närma sig halv tre var det dags att gå hem. Och precis utanför klubben var det en man som stannade oss och frågade när det stängde. Jag svarade att jag trodde att det stängde klockan tre. Han tackade mig för svaret och la sedan armen om min hals och gav mig en puss på kinden. Jag blev ganska chockad, men brydde mig inte nämnvärt om det. Problemet var bara att han inte släppte. Istället hårdnade hans grepp om min hals och han försökte kyssa mig. Jag fick ta i av alla krafter för att slita mig loss. 
 
Och det är väl ungefär därför jag nästan aldrig går ut längre. 
 
Varför tror män att det är okej att hålla fast någon? Varför tror de att om de bara försöker lite till får de sin vilja igenom? Varför ska jag som kvinna känna att det är mer "praktiskt" att ha sällskap av en man när jag går ut eftersom andra män då lämnar mig ifred? Inte ens utanför gayklubbar respekteras mina gränser. 
 
Den sista händelsen satte lite sordin på en annars fantastisk kväll. 
Varför kan inte alla bara vara snälla? 
 
 
Taggar: Dragshow, Gayklubb, Utgång;

Kommentera inlägget här :