Värme, sommarskor och slit.

Och så kom värmen till Oslo. 25 grader, klarblå himmel och strålande solsken. Det har verkligen varit fantastiskt de senaste dagarna, och trots att jag jobbat har jag ändå lyckats få med mig en del av solens strålar. Det finns dock ett problem. När värmen kommer är det inte bara de luftiga klänningarna och de korta shortsen som plockas fram. Det gör även fötterna. Och det är inte riktigt lika fantastiskt. I alla fall inte för mig. För efter ett halvår av mjuk inpackning i strumpor och skor har de liksom blivit så där babykänsliga. Och det, mina vänner, är något som fungerar väldigt dåligt med min sommar-sko-garderob.
 
 
Mina sommarskor består till största delen av flipflops, sandaler med flipfloptråd mellan tårna, andra sandaler med flipfloptråd mellan tårna, högklackade skor med remmar och converse. Just nu är det conversen som vinner bekvämlighetspriset.. Men alltså.. Jag kan ju inte gå i converse hela sommaren. Så det tunga slitet med att vänja fötterna med remmar, trådar, stenar och barfotagåing har startat. 
 
Hittills har jag haft på mig ett par sandaler med tå-tråd i två timmar. Resultatet är bortdomnade tår, blåsor på ovansidan av foten och ett sår på sidan. Och detta är bara början.
 
Ljuva sommar, vad gör du med mina fötter? 
 
 
Taggar: Flipflop, Skoskav, Sommar, Sommarskor;

Kommentera inlägget här :