Bilköp, hotellnatt och vardagsäventyr.

Vid lunchtid på fredagen ringde min telefon. 
 
- Du, jag har hittat en bil som jag kanske ska ha. Vill du följa med till Arendal för att se på den? 
 
- Ja.. Det kan jag väl. Var ligger Arendal? Är det långt bort? 
 
- Nää.. Inte så väldigt. 
 
Det visade sig vara en lögn. Jag tänkte att Arendal låg en halvtimmes tågresa från Oslo. Det gjorde det inte. Det låg en 5 timmars bussresa bort. Eller ja.. Ska vi vara helt ärliga här var det Kristiansand som låg en 5 timmars bussresa bort. Söderut. Biljetterna till Arendal var nämligen slut, så då fick det bli Kristiansand istället. 
 
Så en fem timmars busstur senare klev vi av i ett sömnigt Kristiansand. Där mötte vi säljaren, bilen inspekterades i totalt fem minuter, pengar överfördes från ett konto till ett annat och sedan åkte vi igen. Total tid spenderad i Kristiansand: 15 min. 
 
Vid det här laget hade klockan hunnit bli ganska mycket. Närmare 22.30. Och vi befann oss ungefär 30 mil från Oslo. Och eftersom vi inte fått se Arendal på vägen ned bestämde vi oss för att åka dit på vägen hem. En hotellincheck senare satt jag uppkrupen i en stor säng fullt med mjuka kuddar runt mig, sippandes på ett glas vin från minibaren. Och det är väl ungefär det sista jag minns av fredagen. Jag försökte få med mig handlingen av ett CSI-avsnitt som rullade på tv:n, men slutet somnade jag ifrån. Och lördagen inleddes på bästa sätt: Hotellfrukost och en rundtur i Arendal. 
 
Vardagsäventyr alltså. Det är något av det bästa jag vet!
 
 
 
Taggar: Arendal, BMW, Bilköp, Hotellnatt, Kristiansand, Vardagsäventyr;

Kommentera inlägget här :