Att borsta på sig en nackspärr.

Okej. Så jag borstade tänderna igår. Jag gör det varje dag. Flera gånger om dagen. Jag skulle väl ändå vilja säga att jag mästrar tekniken ganska bra. Jag har nämligen haft många års övning. Så det var med lugn och säker hand jag förde tandborsten mot munnen igår kväll. Normalt sett har jag en eltandborste, men igår var det den manuella modellen som låg i min hand. Och jag tror det var där problemet låg. För innan jag visste ordet av hade jag lyckats borsta på mig en nackspärr. 
 
Alltså.. Jag vet inte hur andra borstar tänderna men jag gör tydligen något grundläggande fel. Jag fick snabbt förklarat för mig att det inte är helt vanligt att röra huvudet när borstning pågår.. Och alltså.. Är det inte det? Jag rör liksom huvudet ungefär lika mycket som jag rör armen. Men jag fick besked om att nej, det är inte vanligt att huvudet rör sig. Och det låter ju logiskt.. De flesta jag känner får ju inte nackspärr av att borsta tänderna. 
 
Slutsatsen vi kan dra här är väl helt enkelt att jag bör hålla mig till min eltandborste i fortsättningen och fokusera på att huvudet ska vara still för att undvika framtida skador.. 
 
 
 
 
Taggar: Borsta tänderna, Nackspärr;

Kommentera inlägget här :