Stockholm, komplimanger och miniflaskor.

Jag befinner mig just nu i Stockholm. Jag flög hit idag på fredag den 13:e på rad 13. Så jodå, visst kan det väl konstateras att jag har utmanat ödet. Men det gick bra. Vi störtade inte, jag hittade fram till hotellet utan problem och blev lite löjligt glad över att hitta en parfym på taxfreen som jag letat efter med ljus och lykta i fyra år. Men mer om det i ett annat inlägg. 

Hittills i huvudstaden har jag ätit en (tydligen) underligt kombinerad sallad. I alla fall om jag ska tro kassörskan. För hon tittade med stora ögon på mig och frågade tre gånger om jag verkligen var säker. Men jag ser inte helt det konstiga i att be om en grekisk sallad med quinoa och mozzarella med thousand island dressing. Den var oavsett god och jag blev mätt. Och det är det viktigaste. 

Sedan begav jag mig ut för att hitta Sephora. Det gjorde jag också utan större svårigheter. Där blev jag förföljd av en vakt som tittade väldigt misstänksamt på mig. Och väl i kassan fick jag en komplimang över att jag pratar så bra svenska. Och ja.. Det var ju snällt. Det är ju trots allt mitt modersmål. 

Nu är jag tillbaka på hotellet och försöker kyla ner en miniflaska med champagne under rinnande vatten i handfatet i badrummet medan jag väntar på att syster ska komma hit med tåget. 

Imorgon blir det Eurovision! 



Taggar: Champagne, ESC, ESC 2016, Eurovision Song Contest, Stockholm;

Kommentera inlägget här :