Att slå in på den kriminella banan.

Jag var och handlade mat idag. Och jag råkade tydligen pricka in rusningen för jag var definitivt inte ensam i butiken. Så det var kö i kassan och när jag som bäst stod och plockade ner mina varor i påsar började plötsligt nästa kunds varor att komma på samma band. Och eftersom jag har en grundläggande skräck för att vara ivägen för andra skyndade jag mig allt vad jag kunde för att bli färdigt och sprang sedan ut ur butiken. 
 
Och när jag kom hem började jag plocka in varorna i kylen. Soyamjölk, lök, tomater, gurka, tofu, lök.. Igen? Plötsligt hade jag två nät med lök trots att jag var helt säker på att jag bara plockat ner ett i korgen. Hur kan det ha gått till? Men så insåg jag plötsligt.. Det måste ju.. Det kan väl inte.. Har jag.. Har jag blivit en löktjuv?! 
 
Ja men det var måste ju ha varit så att nästa kunds lök hamnat i mina påsar. Och jag kunde inte sluta att tänka på den ångesten den andra kunden måste ha känt när hen kom hem och upptäckte att det minsann inte fanns någon lök i hens påsar. Och lök som är så viktigt för matlagningen! Jag såg framför mig hur den andra kunden sedemera var tvungen att gå tillbaka till butiken och bråka med kassapersonalen, vifta med kvittot och hävda bestämt att hen betalat för lök utan att ha fått den med sig hem. Kanske kunden halkade på isen och bröt benet, fick en infektion och sedan dog..! På grund av mig?! 
 
En simpel löktjuv. Det var alltså det jag skulle växa upp till att bli. 
 
 
Taggar: Den kriminella banan, Löktjuv;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Haha, kom direkt att tänka på denna https://m.youtube.com/watch?v=yDRk-lbn3Z8 Det var inte så det gick till då..?

Svar: Hahahaha! Jo men tänk att det var PRECIS så det gick till.. ;]
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :