Ett perfekt liv..?

- Du har verkligen det perfekta livet! 
 
Någon sa det till mig häromdagen. Ni vet, med en ny arbetsplats följer också nya kollegor vilket innebär att jag gång på gång upprepar min livshistoria. Och för att göra det lite lättare för alla brukar jag göra det i korta punkter. Och det var när jag punktat upp mitt liv som den här kommentaren kom. Och ja.. Jag kanske kan hålla med om att det där ytliga låter ganska.. Bra..? Eller vad tycker ni? 
 
  • Jag höll på med musik i 17 år och spelade fiol, tog sånglektioner och spelade piano. 
  • Jag är utbildad socionom och har gått 4,5 år på universitetet. Jag har inga studielån. 
  • Jag har rest jorden runt ensam. 
  • Jag har jobbat som danslärare på heltid i 3,5 år. 
  • Jag flyttade till Norge på impuls och har nu bott här i fem år. 
  • Jag råkade bli butikschef efter sex månader på golvet i en butik som säljer Appleprodukter, trots att jag inte visste någonting om Apple. 
  • Jag är fortfarande bara trettio. 
 
Jo men det låter ju bra. Jag tycker ju det själv när jag får det så här på en lista. Hade jag trott att det handlat om någon annan hade jag tänkt att det låter som en jäkligt stark person som går sin egen väg. Och ja.. Jag hade nog kanske också tänkt att det låter perfekt. Ordentlig utbildning. Arbetslivserfarenhet från många olika branscher. Resliv. Är det inte det alla drömmer om? 
 
Men jag vet ju baksidan. Och det är väl det som gör att jag inte riktigt kan förlika mig med att jag lever ett perfekt liv. Jag har gått på ganska ordentliga smällar både yrkesmässigt och privat, men det är ju inte riktigt det jag berättar för nya kollegor. Då hade jag ju blivit klassad som socialt handikappad. Eller hur tror ni reaktionen hade blivit om jag som sista punkt hade lagt till:
 
- Jag har ångest för ingenting, har varit utbränd två gånger innan jag ens fyllde trettio och har varit sjukskriven i över ett år för det, jag har en tendens till att alltid välja män som är ohälsosamma för mig och har tidigare varit deprimerad. 
 
Snacka om att ta socialt självmord. 
Jag tror jag väntar ett tag med att berätta den där baksidan. 
Tror ni att det räcker med en vecka eller två..? 
 
 
Taggar: Baksidan, Ett perfekt liv;

Kommentera inlägget här :