Att pressa juice.

Kommer ni ihåg min dokumentär-besatthet? Jag tittade ju på en dokumentär om den fantastiska effekten av vad nypressad juice gör med en.. Så jag köpte en juicare. Och självklart kunde jag ju inte bara gå in i en butik och köpa med mig en hem. Nej nej. Det tyckte jag var alltför dyrt. Så jag pratade med vänner som jobbar i branschen för att höra om personalpriser. Sedan blev jag medlem på olika sidor för att se vad för rabatter jag kunde få. Men efter två veckors research bestämde jag mig ändå för att beställa hem en från nätet. 
 
Och nu har jag börjat juica. Jag fick ju för mig att jag skulle detoxa mig själv och bara dricka juice i sju dagar.. Men det har jag ju insett kommer bli jättesvårt. Jag måste liksom planera in en vecka när jag inte är bjuden på fest. Och Fröken Populär här är bjuden på fest nästan hela tiden. Jag menar, hur roligt kan det vara att gå omkring på en fest och dricka juice när alla andra dricker öl? Inte roligt alls skulle jag tro. Jag kommer ju att vilja dricka öl jag också. Eller i alla fall vin. 
 
Men jag har i alla fall bytt ut frukosten mot nypressad juice tre dagar på raken. Jag tänker att det kanske är bra. Egentligen hade jag tänkt att bara komplettera med juice men jag är så dålig på mått så när jag ska göra ett glas juice råkar det alltid bli en liter istället. Och ni vet.. Efter en liter juice är det jäkligt svårt att få i sig något mer. 
 
Den bästa juicen fick jag till idag med sparris, morötter, ananas och citron. 
Testa det. 
 
Juice med grönkål, spenat, selleri, äpple och apelsin.
 
Taggar: Hälsosamt, Juice, Nypressad juice;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Jag fick en juicepress i julklapp förra julen, men det blir minsann ingen liter juice från den! 1 kg apelsiner blir typ ett litet glas. Känns sjukt ovärt så nu använder jag den inte mer. Det blir extremt mycket spill. Vad gör du med ditt spill? Och vad har du för mirakelmaskin?

Svar: Ja du.. Jag köpte den billigaste de hade på netonnet.. (http://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kjokken/juicepresser/andersson-jcr21/185742.3411/) Och spillet kastar jag. Hade jag gjort juice med bara grönsaker kanske jag hade försökt att göra någon form av grönsaksbiff av det.. Men jag blandar ju med frukt och då känns det inte så himla bra. Men jag tycker ändå att min ger förvånansvärt lite spill. Klart att det blir spill, men inte så mycket som jag kanske hade trott.
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :