Att fortsätta utmaningen.

Utmaningen med minst 15 år gamla bilder fortsätter. När jag blev stor blev jag ju dansinstruktör.. Och alltså.. Tittar vi på de här bilderna känns det väl inte som om det var så himla svårt att räkna ut att det var det jag skulle bli? Att hänga upp-och-ned gjorde jag redan som barn och att klä ut mig till dansare och drömma om att få uttrycka mig till musik gjorde jag tidigt. Så att valet sedan föll på pole dance var väl egentligen ganska logiskt.. 
 
Bilden till vänster är från 1988. Jag var fyra år gammal och hade fått följa med mormor och morfar upp till Stockholm. Vi bodde hos min morbror och jag minns att vi väntade på att han skulle komma hem. Jag vet inte var någonstans han var, men för att underhålla mig själv tog jag på mig det finaste jag kunde och började dansa. Och någonstans i dansen togs kameran fram. 
 
Bilden till höger är från 1993 och jag var någonstans mellan åtta och nio år. Vi hade ett par romerska ringar som jag hängde i för jämnan. Helst upp-och-ned. Och min frustration växte för att jag inte kunde komma på några bättre trix att göra än att bara hänga rakt ner. Hade jag varit barn idag med samma ringar hag jade antagligen suttit på youtube för jämnan för att försöka lära mig andra saker.
 
Som barn, 1988 och 1993
 
Som vuxen 2012
 
Taggar: 80-talet, Barnbilder, Dans, Utmaning;

Kommentera inlägget här :