Att ha invigt hösten.

Jag har invigt hösten. Jag vet att vissa kanske tycker att det är lite tidigt, vi är ju trots allt fortfarande i augusti. Men för mig har hösten redan börjat. Jag har plockat fram mina finaste stickade tröjor, letat upp mina största sjalar och satt på golvvärmen i badrummet (något katten är lite överdrivet tacksam för.. Jag ser henne aldrig längre). 
 
Jag vet att hösten är en sådan där årstid som många avskyr. Det blir kallare, mörkare och det regnar mer. Själv gillar jag hösten. Luften blir krispig, löven på träden tar på sig sin allra finaste klädsel och jag får äntligen ta på mig ordentliga kläder och känna mig stylish utan att behöva tänka på varken brunfärg eller svett som lämnar fläckar. Och sedan kan jag ha hatt. Ja.. Att jag inte har haft hatt på mig på över 6 år kan vi ju lämna osagt, men möjligheten finns. 
 
Hösten alltså. Att gosa ner sig i en filt, se en film och dricka varm choklad med Baileys utan att känna sig det minsta stressad för att behöva gå ut.. Jeg gleder meg!*
 
 
 
*Jag hittar verkligen inget bra svenska uttryck som motsvarar det här norska.. Det är någon blandning av "Jag är glad", "Jag kan inte vänta" och "Jag ser fram emot det" men jag får inget att passa så där perfekt. Därför får ni stå ut med en norsk fras idag. 
 
 
Taggar: Att ha invigt hösten, Höst;

Kommentera inlägget här :