Norska Mästerskapen i Pole Sport 2015.

I helgen var jag ute på uppdrag. Jag skulle nämligen visa min kära vän Jeanette hur det är att vara 22 år. Ja.. Inte för att varken hon eller jag är det utan för att jag hade en stark misstanke om att hon liksom "missade" lite där. Hon gifte sig nämligen och skaffade barn innan hon fyllde 25 så den här helgen när hon var både barn- och manfri tog jag tillfället i akt. För är det något jag kan är det ju att skapa stämning. 
 
Vi började kvällen med att gå på Norska Mästerskapen i Pole Sport. Där pratade vi med före detta kollegor, gamla elever och andra kända människor. Vi drack vin som vi smugglade med oss i iste-flaskor (jodå.. Är det en 22-års-kväll så är det) och skrek på de tävlande så att vi knappt hade någon röst kvar efteråt. Och efter ett mindre lyckat fotoförsök på en stång (jag hade någon fantastisk illusion om att mina muskler och min inre styrka var kvar trots att jag inte tränat pole på över två år.. Så var det inte..) satte vi oss på en buss som tog oss in till stan där det vankades efterfest på ett av uteställena. 
 
Där dansade vi, stretchade vi (hello.. Pole people), drack champagne i mängder, chillade på VIP avdelningen och kastade bh:er på varandra. Jag tror det till och med utdelades någon lapdance här eller där. Inte av mig dock, men av någon annan. Det var allt i allt en fantastisk kväll där Jeanettes sammanfattning var "Det var en av de bästa kvällarna jag varit med om men jag vill aldrig vara med om det igen". 
 
Precis som en äkta kväll från 22 årstiden alltså.. 
 
Taggar: Att vara 22 år igen, NM, Pole Sport;

Kommentera inlägget här :