Trettio innan trettio - 06. Åka på en ren shopping och/eller solsemeter.

En ren solsemester blev det. Ganska oplanerat. Fyra dagar innan jag åkte bokade jag. Sedan gav jag mig av.. själv. Det enda jag gjorde var att sola, få massage, läsa böcker och bara chilla. Jag gjorde bara precis det som föll mig in precis just då. Vissa dagar gav jag mig själv små uppdrag; Gå och få en massage, gå och handla mat, gå och köp en glass. När jag sedan utfört uppdraget fick det vara nog för den dagen. 
 
Jag har nu varit på en sådan semester jag alltid har drömt om att få göra. En semester där det inte finns några krav, varken från min själv eller från någon annan. 
 
Jag har knappt lämnat hotellområdet. 
Jag har inte sett någonting. 
Jag vet inte var på kartan jag har befunnit mig. 
Jag har nästan inte pratat med någon. 
Jag har inte lärt känna någon. 
Jag har inte varit ute på äventyr. 
Jag har inte varit ute och ätit. 
Jag har inte varit ute och festat. 
Jag har inte shoppat någonting
 
Och jag har inte det minsta dåligt samvete. 
 
 
 
 
Taggar: Den hemliga semestern, Trettio innan trettio, Åka på en ren solsemeter;

Kommentarer :

#1: Reine Jacobsson

Det är en konst som har kommit bort att kunna koppla av
och inte göra något speciellt. Ha De.


Svar: Ja.. det är nog det. Det är skönt att jag har hittat tillbaka till den.. =]
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :