...

Utrensningen har börjat. Jag har kastat, gett bort, slängt och sålt. Jag har genomgått reningsritualer i lägenheten och skrubbat mig så att huden nästan lossat. Jag har blockerat och raderat, jag har bränt upp och eldat. Någon kallade mig dramatisk och det är nog helt sant. Men jag behöver ritualer för att stänga ute och fokusera på mig själv. 
 
Du är värd bättre
 
Meningen jag fått höra så många gånger som jag inte trott på. Meningen som jag fortfarande får höra från alla håll. Där människor som enligt logiken inte borde vara på min sida kommer fram och säger att de är glada för att jag nu slipper, för att jag är fri. Glada för min skull, för att jag är värd bättre. Ord från vänner som inte är mina. 
 
Det är ett par saker kvar men inom ett par dagar kommer allt att vara borta. 
Rensningen kommer då att vara total. 
 
Hej då jättelänge. 

Kommentera inlägget här :