Påskafton.

Påskafton firas i casa del M&M med att jag hänger tvätt, M lagar mat, Mozart spelas på stereon och ett The Big Bang Theory maraton går på tv:n. Det är alltså mest som vilken dag som helst. Ja, med skillnaden att det var lättare att få tid i tvättstugan. Resten av Norge verkar ha gett sig iväg till fjällen. 
 
Förra året övertalade M mig till att ge honom ett stort påskägg. Helt enligt "norska traditioner". I år har vi inte haft den diskussionen alls. Det har varit ganska mycket annat som prioriterats. Nytt jobb, nya kollegor och nya rutiner. Därför kände jag mig ytterst nöjd när jag imorses plockade fram hans påskägg och fyllde det till bredden. För i år hade han inte förväntat sig det. Alls. 
 
Så nu är jag stolt innehavare av Girlfriend of the year-priset. 
 
Taggar: Norska traditioner, Påsk, Påskafton, Påskägg;

Kommentera inlägget här :