Digital värld.

Tydligen ställde vi om till sommratid i natt. Det missade jag helt och hållet. Det var först när jag gick upp och såg en facebook uppdatering jag blev påmind. Men sedan blev jag fundersam. Allt hade liksom ställt om sig själv här hemma. Tv-boxen, telefonerna, iPaderna, datorn.. Allt var så likt i tid med varandra att jag blev osäker. Hade de verkligen ställt om sig själva eller var det dags för mig att leta fram instruktionsboken för att få klockorna att gå rätt? Men innan jag hann börja leta i hyllor och lådor kom jag på att vi ju fortfarande har en batteridriven klocka i badrummet. Och det var den som räddade mig från att vända upp och ner på hela lägenheten. Men snart ställer väl de också in sig automatiskt så att jag måste skaffa mig ett solur för att få klarhet.
 
Räddaren i nöden.
Taggar: Digital värld, Klocka, Klockor ställer om sig automatiskt, Sommatid;

Kommentarer :

#1: Jeanette

Min mamma påminner mig och alla syskonen varje gång. Och pappa. Och Magnus. Och syrrans sambo. Och familjens två inneboende. Omöjligt att missa med andra ord... :)

Svar: Ha ha! Då verkar hon ha fullt upp.. =]
A mad angel

skriven
#2: Linn

Samma här :-) Var tacksam för mitt analoga, batteridrivna armbandsur.

Svar: Ja verkligen. På min gamla dator fick jag ett litet meddelande om att tiden ställts om, men det fick jag inte heller. Så tacka vet jag klockor med batteri.
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :