Dag 29 - Mina ambitioner.

För ett tag sedan fick jag frågan "Vad vill du ha ut av livet?".
Mitt svar blev enkelt; Lycka. 
 
För det är det jag vill ha ut av livet. Att bli lycklig. För jag tror inte att det är någonting som kommer av sig själv. Människor som tror att de automatiskt blir lyckliga bara för att de får ett jobb där de tjänar en massa pengar och plötsligt kan köpa vad de vill tror jag tar grundligt fel. Jag tror att lycka är något som kommer inifrån, som man bara kan skapa själv.
 
För finns det inte alltför många människor som tror att saker utifrån kan göra dem lyckliga? Den rätta mannen, den rätta soffan eller det rätta jobbet. Visst kanske det kan hjälpa till på vägen, men är du inte nöjd med ditt liv innan lär du inte bli det efter heller. Det är jag helt övertygad om. Jag tror att det är mer komplext än så. Men visst ser man de där karriärnissarna på stan som försöker förverkliga sig själva genom sitt jobb istället för att jobba med sig själva?
 
Missförstå mig rätt. Visst kan man ha mål i livet som man vill uppnå, saker man strävar emot. Självklart. Men jag tror inte att lyckan kommer atuomatiskt för att man lyckas med det man vill. 
 
Så min ambition i livet är att bli lycklig.
Något så enkelt men samtidigt så oändligt svårt. 
Taggar: 30 dagar, Att bli lycklig, Förverkliga sig själv, Lycka, Mina ambitioner, Skrivutmaning, Utmaning;

Kommentera inlägget här :