Kändis.

Idag fick vi ett fantastiskt spännande mail på jobbet. Om det är någon som skulle råka ha missat det hela så jobbar jag alltså på en dansstudio. Mailet kom från en "känd" norsk bloggerska. Jag skriver känd inom citationstecken med tanke på att Norge inte har några kändisar. Inte på riktigt. Jag känner nämligen inte till en enda norsk kändis. Det är ju inte direkt så att de är speciellt stora på andra sidan landsgränsen. Ja, det skulle väl vara A-ha då. Men mer än så har väl inte Norge lyckats producera. Jag har till och med råkat att nästan neka en av Norges största kändisar inom fitness att komma in på en klass hos oss bara för att hon var försenad. Nåja.

Den norska bloggkändisen erbjöd sig i alla fall att skriva om vår studio i utbyte mot att hon fick ett gratis medlemskap hos oss. När vi vänligt men bestämt tackade nej men kom med ett förslag om ett annorlunda samarbete fick vi till svar: "Nej, jag bloggar inte gratis"

Alltså.. Om man ska bli erbjuden pengar för att skriva ska man väl bli journalist, inte bloggare? Eller har jag missat något? För när ska mina gratisprodukter rasa in? Jag har ju trots allt tio läsare om dagen, de flesta i ett annat land. Borde jag inte bli överöst med rosa fluff grejjer?



Kommentarer :

#1: RJ

Helt rätt sattsa på dej själv. Ha De.

skriven
#2: Nisse

Rätt Maggan

Man behöver visserligen stålar till hyra m.m. men nog kan man väl jobba gratis idéellt och som bloggare.

För övrigt är det jobbig att skriva ut fakturor till kreti och pleti.

Nisse gammal gratisjobbare

skriven

Kommentera inlägget här :