Tjejig.

Jag älskar att vara tjej. Faktiskt. Som tjej kan man ha tjejkvällar med sina väninnor. Dricka vin en hel kväll och bara prata om struntsaker. Man kan också ha SPA-kvällar alldeles för sig själv. Ta en lång dusch, ha hårinpackning, peela huden och ha ansiktsmask. Man kan sitta i morgonrock i soffan och äta glass direkt ur förpackningen och titta på en romantisk komedi. SPA-kväll eller söndagskväll.. same same but diffrent. Men ibland behöver man unna sig lite me-time.

Men hur gör man som kille? Går man ut i garaget och meckar lite med bilen? Självklart finns det ingenting i världen som säger att en kille inte kan ha tjejmiddag med sina vänninor eller ha en skön SPA-kväll. Men ingen av mina killkompisar har det. De bjuder då i alla fall inte in mig till några tjejmiddagar och jag har aldrig sett spåret av några ordentliga hudprodukter i deras badrumsskåp (yep.. jag snokar). Jag undrar om de gör det i hemlighet.. Hum.. Det tror jag.

Kommentera inlägget här :