Oxygenium.

Ibland kommer jag till sådana härliga insikter. Idag har jag insett att syre är viktigt. En självklarhet för de flesta kan man tänka, men inte för mig. De senaste dagarna har jag nämligen gått runt och haft lite halvont i huvudet. Ni vet en sådan där huvudvärk som sätter sig i bakhuvudet, någonting man hela tiden känner men som aldrig bryter ut helt. Bara någonting som irriterar en. Idag insåg jag vad det berodde på.

Det finns inget syre i min lägenhet! Jag bor i en helt fantastisk lägenhet som jag trivs hur bra som helst i, men ventilationssystemet kan man väl lugnt säga är icke existerande. När man då vistas inomhus en hel dag (eftersom vädret är katastrof utanför) andas man upp syret. Och att gå omkring och andas koldioxid är ju inte att rekommendera. Fem minuter med ett öppet fönster och huvudvärken var borta.

Ni kan kalla mig Einstein.

Min enda orkidé orkar tydligen inte producera syre till hela lägenheten.

Kommentera inlägget här :