Greedy.

Vad ska man göra för att få bra karma? Innebär det att man måste vara duktig och snäll precis hela tiden? Om det stämmer har jag nog råkat dra på mig lite dålig karma idag.

Förut när jag skulle korsa ett övergångsställe mötte jag en kille på cykel. Och precis när han cyklade förbi flög det ut någonting ur hans ficka. Min första tanke var naturligtvis att det var skräp, men nyfiken som jag är tittade jag lite extra noga. Och skräp var det då inte. Det var en 200 kronors sedel! Snabbt som attans plockade jag upp den och stoppade ner den i väskan. Sedan tittade jag mig skuldmedvetet över axeln för att dubbelkolla att cyklisten inte sett mig och gick därefter i mycket rask takt hem.

Nu funderar jag på om jag kanske dragit på mig världens alla hemskheter eftersom jag inte ropade efter cyklisten och gav tillbaka pengen. Men å andra sidan slänger man väl inte pengar omkring sig på det där sättet om man inte har råd med det?

Kommentarer :

#1: Marie

För att minska på eventuella skuldkäsnlor hade du faktiskt kunnat låtsats att ha ropat på honom, eller höjt handen...eller?

skriven

Kommentera inlägget här :