Alkohol: inte lösningen på alla problem.

När man bor på ett mindre rent ställe (som jag gör) och är smått perfektionistiskt (som jag är) kan man ibland gå för långt med städandet. Häromdagen fick jag för mej att jag skulle städa min dator. Alltså, den fysiska datorn som man tar i. Jag satte igång och skrubbade och torkade, men jag tyckte dock inte att jag fick den helt ren. Det spelade ingen roll hur mycket jag grejjade. Men så kom jag på den brillianta idén:

- Alkohol! Det måste ju ändå ta bort smutsen. Om inte annat så tar det ju död på bakterierna. Awesome! Jag kommer att få en bakterie- och virusfri dator. Underbart.

Så fram med alkoholen och en trasa och så började jag skrubba. Och visst försvann smutsen.. tillsammans med resten av den matta grå ytan som datorn består av. Oooops. Inte visste väl jag att datorer var så känsliga för lite alkohol. Men det gör ingenting. Den fungerar fortfarande. Sedan har den ju fått karaktär.

Kommentarer :

#1: morfar

Det är med datorer som med människor.

Lite alkohol då och då skapar karaktärer.

Det sitter en del på parkbänkarna om dagarna eller söker värme någonstans på nätterna.

Så se upp!

morfar



<a href=http://www.savetubevideo.com/ >free youtube mp3 converter</a>

skriven

Kommentera inlägget här :