Humor.

Jag har insett att jag nog är ganska elak egentligen. Eller i alla fall min humor. Min granne berättade nämligen för mej igår att någon satt ett hänglås på hans förråd så att han inte kom in. Han var jätteupprörd och irriterad. Själv fick jag göra allt för att inte börja gapflabba rakt i ansiktet på honom. Jag menar, det är ju hur roligt som helst! Hur tänkte han/hon som satte dit låset?

"Nu ska jag minsann jävlas lite med min granne. Jag ser att förrådet är helt öppet och att det står saker där inne. Men jag tänker inte stjäla någonting, utan jag ser bara till att han inte kommer åt sina saker längre. He, he!"


Hur kul som helst!
Visst är det väl smått störande för min stackars granne som är drabbad, men det är desto roligare för mej. Jag menar, det är ju helt harmlöst. Ingenting är stulet, ingenting är förstört. Det är ju bara att få tag på en bultsax och så är problemet ur världen. Sjukt roligt!

Ett annat exempel jag kan ta var när jag jobbade i en butik i stan. På sommaren brukade vi ha en trädgårdsfontän vid ingången som stod och spolade och var trevlig. En kväll då jag jobbade själv såg jag plötsligt att hela fontänen stod och bubblade. Då har någon liten djävul varit framme och hällt i YES diskmedel. Men samtidigt som jag var irriterad på att behöva tömma den där förbannade fontänen fem gånger för att skölja ur rören kunde jag inte annat än småfnissa och tänka:

"Ja, hade det här bara hänt någon annan hade jag tyckt att det hade varit så jäkla roligt!"

Hade jag bara inte varit så väluppfostrad som jag är kan jag garantera er att det är jag som hade legat bakom alla sånna där hyss i Göteborg. Men hittills är jag faktiskt helt oskyldig.. som vanligt.


Kommentera inlägget här :