Olivolja.

Nu har jag gjort någonting som kan ha varit min antingen absolut bästa eller absolut sämsta idé någonsin. Jag har oljat in mitt bord.. med olivolja. Mitt stackars köksbord har nämligen stått helt och hållet obehandlat sedan dagen jag köpte det (för ungefär fem år sedan). Ni kan ju själva tänka er hur sprött trät var. Sedan är jag för mej att någon sa till mej för länge sedan att man kunde olja in träsaker med just olivolja. Jag kan dock ha hittat på det själv också, det skulle inte förvåna mej. Alla säger ju att man kan använda olivolja till allting, så nu är det upp till bevis. Bordet är i alla fall insmort nu. Det är fortfarande ganska oljigt, av naturliga skäl, så jag får helt enkelt låta det torka i ett par dygn, innan jag börjar lägga saker på det igen. Tacka vet jag träslöjden som lärde en sånna där bra saker! Men det här ska nog bli bra tror jag. Om inte annat så luktar det ju gott.. lite tallbarr så där (basilikaoljan).

 







Update:
Det funkade hur bra som helst med olivoljan. Jag lät det torka i ca 12 timmar, sedan torkade jag av det en extra gång med papper och sedan dess har jag använt bordet som vanligt. Jag har inte märkt av några fläckar på kläder, dock blev det några små fläckar på ett papper när jag satt och ritade vid bordet. Då hade bordet i och för sej bara fått torka i knappt ett dygn, så jag tror att även det kommer att försvinna tids nog.

Kommentarer :

#1: mamma

Det ser bra ut. Detta hade inte jag kommit på mamma

skriven
#2: Sofia

jag vill veta om det funkade? eller är det svårtorkat?

kraaaam

skriven

Kommentera inlägget här :