Som en handikappad porrstjärna.

Så känner jag mej nu. Vadhän nu detta, undrar ju såklart ni. Men det ska jag berätta för er. Igår var jag nämligen på salong Diva på Kungsgatan i Göteborg och besökte duktiga Ida. Hon gjorde en nagelförlängning med glitter åt mej. (Japp, det är fortfarande jag och femåringarna som gillar glitter.) Hon var verkligen superduktig och perfektionist ut i fingertopparna (humor). När jag fyllde år fick jag nämligen ett presentkort av min kära syster på just en nagelförlängning, som kompensation för katastrofen i New York förra året. Så varför känner jag mej då som en handikappad porrstjärna?

Handikappskänslan kommer av att:
- Jag kan inte plocka upp någonting
- Jag kan inte skriva ordentligt på datorn
- Jag kan inte skicka sms
- Jag är inte van vid att ha långa naglar
- Jag vågar knappt använda mina händer
- Jag river mej konstant

Porrstjärnekänslan kommer då istället från att det första jag associerar med långa, välmanikyrerade naglar är just porrstjärnor. För det vet ju alla att det är så dom ser ut.. även om man kanske aldrig har sett en enda porrfilm. Så det så.

Men även om jag inte kan använda mina händer för tillfället och associerar mina egna händer till en ganska smutsig bransch är jag otroligt snygg nu! Jag kan knappt sluta att titta på mina händer, snygga är dom.

Kommentarer :

#1: Marie

jättefina!

skriven

Kommentera inlägget här :