Mat.

Jag har förresten glömt bort att berätta om mina sista dagar i Sverige. Som vanligt när man ska flytta, ut och resa eller vara borta en längre period handlar sista veckan man är hemma om att kötta in så många av sina vänner i sin planering som möjligt. Så torsdagen innan jag flyttade var Sanna och Jeanette (Angered) hemma hos mej. (Det är jobbigt nu när jag har två vänner som heter Jeanette som jag umgås med.) Jeanette hade bestämt sej för att det återigen var dags att göda mej, eftersom hon vet att min absoluta hatsyssla är att laga mat. Så hon kom hem till mej med en stor kasse full med mat som hon sedan satte igång att laga i köket. Det blev färsk pasta med basilika, svarta bönor och tomater i ugn. Jäklar vad vi åt! Hon sa att det tydligen varit ett recept för fyra personer, men efter att jag, Jeanette och Sanna varit i farten fanns det absolut ingenting kvar på faten. Jag undrar ibland hur dom räknar när dom skriver fyra portioner i ett recept. Det måste ju vara till en familj med två barn, för fyra vuxna hade det aldrig räckt till! Eller dom kanske tror att tjejer inte äter? Då har dom inte träffat mej och mina tjejkompisar, det är då ett som är säkert!

 

Kommentera inlägget här :