shoppingdjävulen del II.

pang! sa det. shoppingdjävulen är igång igen. inte bra. jag har lyckats hålla honom i shack här ett tag medans jag och sanna planerat vår norrlandstripp, men bara precis nu satte det hela igång igen. verkligen inte bra. nu är jag helt plötsligt inne på att köpa massa dyra hårprodukter.. (?) fråga mej inte varför. jag har väl aldrig lagt ner överdrivet mycket tid på mitt hår. det är som det är, men precis nu fick jag för mej att jag kanske verkligen absolut är i totalt behov av en locktång.. jag som redan har lockigt hår! och ska man skaffa locktång måste man ju skaffa massa bra produkter att ha i håret också, annars håller ju inte lockarna. det förstår ju vem som helst. men att skaffa locktång till mej är väl ungefär som att använda volymprodukter i mitt hår.. dvs helt och totalt onödigt. suck..

skulle shoppningdjävulen sätta klorna i dej också kan jag dock dela med mej av doktorns rekomendation:
- håll dej inomhus, förslagsvis hemma, på jobbet eller i skolan
- försök att undvika shoppingsidor på internet
- håll dej undan från snygga människor/saker som kan trigga ditt shoppingbehov
- placera dej i tvsoffan och titta på avsnitt efter avsnitt av någon serie du har på dvd

it's a shedevil..!

Kommentarer :

#1: mamma

Inte visste jag att det var så illa. Ett annat bra sätt är att blunda.

mamma

skriven
#2: Jeanette

Några andra lite torra men väldigt bra tips: Ordna ett fast sparande som dras direkt när man får in sina pengar, när pengarna sen börjar samlas på sparkontot känns det svårare att göra av med dem än om dem ligger på typ ens lönekonto eller visakort... Känns lite deprimerande att få upp en viss summa pengar på sparkontot o se att den minskar istället för ökar! Ett annat bra sätt är att göra upp en budget för månaden, så behöver man inte få så dåligt samvete när man trots allt bara "måste" ha något.

skriven
#3: Gubben i månen

En kvinna tyckte förra året, att jg såg så vårdad ut i håret.

ÄHÄ!

Jag brukar stryka med handen över huvudet då jag är för lat att ta till borsten.

Men. Allt klär ju en gentleman!

mf



skriven

Kommentera inlägget här :