Gud i form av mat..?

som ni kanske redan räknat ut kommer norrlandsturnéns redovisning att fortsätta även idag. vi har nu kommit fram till söndagen på vår resa, och då var ute på lördagen blev detta en naturlig bakfyllesöndag. varken jag eller sanna blir bakfulla, men min definition av bakfyllesöndag innebär att man är trött/seg hela dagen.. man sover länge, äter fet snabbmat och ligger i någon skön tvsoffa hela dagen. det är en riktig bakfyllesöndag. det blev inte riktigt så denna gången. att sova länge stämde helt klart. denna dag var det dock joel som kom nerklampande för trappan och väckte oss, istället för tvärt. han ville sedan visa oss hur en riktig falafelsandwich ska smaka. så han och alice åkte helt enkelt till Pizzeria Viking och köpte varsin gigantisk rulle till oss. 




Gigantisk falafelsandwich.. helt klart något annat än "falafel i bröd".



en falafelsandwich är alltså, i korta drag, en vegetarisk pizza som man sedan lagt falafel och sallad på. när man gjort detta har man rullat ihop det hela så att det ser ut som världens största falafelrulle. men det är egentligen en hel pizza man ska dra i sej.. plus dom extra tillbehören som dom lagt på. och visst var det gott. det förnekar jag absolut inte.. och det kanske till och med skulle vara en idé att ta med sej hem till gbg.. men om det var Gud förvandlad till mat.. det vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om. men det var helt klart värt en fyra av fem möjliga. det tycker jag ändå är bra betyg.


Mmmmm..


..och så här snygg är man när man äter det.


det var sedan dags för Joel och Alice att åka hem till Norge, och för mej och Sanna att åter ta oss ner till Umeå. denna gången skulle vi få sova över hos en av sannas kompisar som bor där. eftersom hon bodde så litet sov hon till och med själv över hos grannen för att lämna sitt studentrum till mej och Sanna. verkligen snällt. hon hade även internet, och för första gången på flera dagar fick jag och Sanna kolla vår mail. det är verkligen helt sjukt hur många mail man kan ha i sin inkorg bara för att man råkat vara borta en stund.. men det var på ett sätt ganska skönt. det var ju inte så att man saknade internet. det tycker jag känns som en hälsosam bekräftelse. och befinner man sej i norrland ingår det ju nästan lite i upplevelsen att leva lite spartanskt.. det tror jag i alla fall.

 


Dom hade en väldigt spännande staty på torget i Skeå..
den såg ut ungefär som en rymdraket.. speciellt med sanna på sej.

Kommentera inlägget här :