cykelturer.

sist jag skrev skulle jag ju alltsa tillbaka till LA. detta gick helt enligt planerna. sedan gick det inte alls enligt planerna. nar jag kom tillbaka till LA motte jag deepa igen (som jag delade rum med i narmare tva veckor i LA) och hon fragade om  jag inte ville folja med till orange county (OC) istallet pa lordagen for att aka till san diego. tja, tankte jag. det kan jag val gora. jag har ju mitt tagpass, sa jag kan ju gora lite som jag kanner for. sa istallet for att aka till san diego akte jag och deepa pa en dagstur till OC. dar traffade vi hennes klasskamrat som hade fixat cyklar till oss, sa vi cyklade omkring hela dagen. hur bra som helst. jag har verkligen fatt se OC ordentligt nu. jag har ju aldrig sett serien, sa jag har ju absolut ingenting att jamfora med, men det var riktigt fint. folk satt pa sina verandor ungefar 2 meter fran stranden och hade grillfester och drack ol i solen. det sag riktigt trevligt ut. sedan hittade vi ett hus som skulle saljas, sa vi fragade om vi kunde fa ga in och titta.. och det ar riktigt, riktigt fina hus dar kan jag ju saga. det kanske inte ser mycket ut nar man ser det utifran, men kommer man in och tittar ar det hur bra som helst. men jaa.. efter det hade jag ganska ont i rumpan kan jag ju saga. i sjalva sittbenen. har ju inte cyklat pa evigheter. min cykel blev ju stulen i gbg, sa jag vet inte nar jag cyklade sist.

naja, idag akte jag i alla fall ner till san diego. och deepa foljde med. det ar tydligen langhelg har, sa hon ar ledig pa mandag, sa hon aker hem imorgon kvall. sjalv stannar jag till tisdag. nar vi kom hit bestamde vi oss for att hyra varsin cykel och cykla omkring i san diego. deepa har pratat hur mycket som helst om san diego. hon har varit har flera ganger forut, sa hon njuter i stora drag av att vara har igen. men ja, vi hyrde i alla fall cyklar. det var inte speciellt svart att aka vilse kan jag ju saga, nar vi bara hade en karta med huvudlederna pa. det finns massa andra smavagar ocksa kan jag ju saga. men ja, vi cyklade runt stranderna har nere. down town akte vi bara igenom nar vi tog oss till vart hostel. jag kommer antagligen inte att ha tid att aka dit och kolla laget heller. men det var riktigt, riktigt trevligt har med sak jag saga. och pa tisdag bar det av till vegas. jag hade ju inte riktigt nagonstans att bo, men jag traffade en kille som bor i samma rum som oss pa hostelet nu, och han ska till vegas imorgon och har bokat varsta hotellet (hotell ar ytterst billigt i vegas nar det ar vardag, till och med billigare an hostel) sa han erbjod mej helt enkelt att dela rum med honom. sa nar jag aker till vegas pa tisdag kommer jag att bo pa hotell och grejjer. varsta lyxen for ca 12 dollar per natt. kanns helt okej maste jag saga.

men ja.. dom amerikanska killarna ar ju ganska roliga kan jag ju be att fa meddela. deepa skulle ga och kopa mat, sa jag satt och vaktade cyklarna sjalv vid stranden (vi hade inget las, sa vi ville inte lamna cyklarna obevakade). ganska snart gar det forbi en kille, som lyckas snubbla pa en cykel pa andra sidan gata. detta sag ju saklart otroligt komiskt ut, sa jag borjar val smaskratta dar for mej sjalv. han marker detta, och sager: "don't laugh at me". han gar sedan skrattade darifran. tva minuter senare kommer samma kille tillbaka och fragar om han kan fa prata lite med mej. sa han satter sej ner bredvid mej och sa pratar vi en svag. det visar sej att han och hans kompisar ar ute for att ragga folk till en fest dom ska ha pa kvallen. sa han bjuder helt enkelt in mej och deepa pa fest. mycket spannande. det ar ju inte direkt sa man skulle gora i sverige. ga ut och ragga folk pa gatan nar man ar radd att det inte ska komma tillrackligt mycket folk. i sverige sager man val snarare till sina vanner att ta med sina vanner. men inte har inte. att killen ifraga var ytterst sot gjorde ju det hela ganska mycket trevligare. vi kommer dock inte att ga pa festen ikvall. tror inte ens att deepa overvagde det, och jag tanker inte ga nagonstans sjalv. men i det laget saknade jag verkligen, verkligen camilla. for hade det varit vi tva ute pa aventyr ar jag ganska overtygad om att vi i alla fall hade akt dit och kollat laget.. right?

Kommentarer :

#1: mamma

Det låter som om du har trevligt trots att du inte går på fester varje kväll. Alla amerikanare är mycket gästvänliga och bjuder på så mycket dom kan. Ha det bra

mamma

skriven
#2: Pappa

Betydligt varmare i London 25gr. Har precic varit där några dagar.Ha Det bra kör försiktigt.

skriven
#3: Camilla

KLART att vi hade akt dit!!! Det vet du val! det e kasst att jag inte e i SD nar du e dar... jaja, du far helt enkelt komma och halsa pa igen sa far vi ga p amerikanskt houseparty da istallet =)

skriven
#4: gubben

Jo jo.'

Det ätill att leva livet.

Vi får väl försöka göra det på söndag, då det är Mors dag här.

Ha det så bra.

Sköt om dig.

morfar

skriven

Kommentera inlägget här :