nyckelbyte och bussresor.

idag har det packats hela dagen. nu står mer eller mindre alla mina ägodelar i tre ynka garderober, eller så har mamma tagit hem dom. det gick sjukt mycket snabbare än jag hade räknat med. jag trodde inte att vi skulle vara klara förrän runt sex ikväll. men det var ju skönt det. nu  är det mest lite småsaker kvar, som att skriva på kontrakt med andrahands gästen och att överlämna nycklarna. fast först måste jag till jobbet och lämna tillbaka nycklarna där. det är en väldig massa nycklar som helst plötsligt ska byta ägare. men det är väl så när man är krånglig och ska ut och resa.

i lidköping var det mycket trevligt i alla fall. det blev en välbehövlig paus från stressen innan resa. och jag måste säga att jag tycker det är väldigt trevligt att åka buss. man kan sitta med musik i öronen och titta ut och flyga bort i funderingar. jag förstår faktiskt inte varför folk klagar på bussåkandet. det är ju jättetrevligt, och man kommer till en massa bra insikter. jag kom t.ex. fram till att det finns människor som verkligen ger en energi och som man blir super inspirerad av. sedan finns det människor som verkligen stjäl ens energi från en. jag kom fram till att det är mycket bättre att omge sej med människor man får energi ifrån. det kanske låter självklart, men om man börjar titta sej runtikring i sin bekantskapskrets så hittar man ofta människor som är energitjuvar. mycket illa. sånna ska man helt klart eliminera. varför inte se till att enbart omge sej med människor som får en att må bra?



 


energitjuv

Kommentera inlägget här :