koh tao.

igar lamnade jag da alltsa bangkok. pa kvallen kom det en buss och hamtade upp oss. nattbussen gick forst till chumphon. bussen lamnade bangkok vid nio pa kvallen, och sedan var det meningen att vi skulle sova. jag hamnade saklart bredvid en engelsman som snarkade, sa jag sov inte overdrivet mycket. men nar jag val lyckats somna stannar bussen, klockan ett pa natten, och da maste vi alla ga av for att handla lite och ga pa toaletten.. precis som om det ar det man vill gora mitt i natten. naja, klockan fem var vi i alla fall framme vid piren. dar fick vi i sin tur vanta i ca 2 timmar innan vi kunde kliva pa baten som tog oss ut till on koh tao. jag anlande pa sjalva on runt tio imorses.

stallet dar jag bor nu ar valdigt fint faktiskt. jag har en helt egen bungalow, eftersom jag reser ensam. ibland har det sina fordelar. lektionerna for dykcertifikatet borjade klockan halv tva. sa idag har vi pluggat teori i drygt fyra timmar. det var intressant, men ganska segt maste jag saga. speciellt eftersom jag inte hade sovit sa mycket pa natten. men vi har en larare som ar fran sverige, och vi ar fyra svenskar i gruppen.. sa det ar ganska trevligt. jag har ju inte pratat svenska pa narmare tre veckor. sa det ar faktiskt lite roligt.

imorgon ska vi borja att dyka i poolen, for att dom tva sista dagarna dyka i havet. sa detta ska bli riktigt spannande. sista dagen, nar man har sitt uppdyk (eller vad man nu ska kalla det), har dom aven med sen en kameraman ut som filmar en. sedan visas det i baren pa kvallen nar man far applader.. riktigt trevligt. det verkar for ovrigt ganska soft att jobba har. det ar kanske det jag ska gora med mitt liv. bli dykinstruktor i thailand? hum. tal att tankas pa.

Kommentarer :

#1: Nils Wehlin

Javisst.

Det finns mer vackert under havsytan än ovanpå.

Tror jah!

Men du kan inte ha stövlarna pådärunder.

morfar

skriven
#2: Jeanette

Det är så härligt att läsa om din resa och alla dina äventyr!=) Kan knappt fatta att du är på andra sidan jorden helt själv, du e så jävla grym Magdalena!! Jättestor KRAM från mig!

skriven
#3: Jeanette

Ville bara säga att jag har fått en lägenhet nu, e så jävla GLAD!!:D En 1:a på Ejdergatan, 2:ahand i minst 1 år. Wohoo!! kramkram

skriven
#4: susanne

E så himla sugen på att bara ge mej iväg o va me dej, låter hur gott som helst!

Kollar ofta din blogg.......bara så du vet.

Har kompisar som gav sig iväg till några öar i närheten av Krabi(heter det så?)i tisdags.Spännande det me, men de kommer hem om 14 dar, lite snabbare än dej eller hur?



Ha det gott, fortsätt o njut

Kram

Suanne

skriven

Kommentera inlägget här :