Spännande.

Idag lyckades jag med någonting som jag faktiskt trodde var omöjligt. Som vanligt till frukost skulle jag göra mej en smoothie. Jag tog fram min superfina (rosa) blender, och hällde i vaniljyoughurt, banan och frusna bär. Sedan pulsade jag det ett tag (för det fick jag lära mej när jag läste instruktionsboken att man skulle göra om man skulle mixa frusna saker.. Det gjorde jag för övrigt inte i min gamla blender, så risken är ganska uppenbar att det var det som slet ut den) och satte sedan igång den på full speed. Det funkade dock inte riktigt som vanligt, så jag fick röra om efter ett tag med en sked för att få allting att mixas. Väl färdig hällde jag upp smoothien i ett glas och ansåg själv att jag var supernyttig. Döm om min förvåning när jag väl smakade på det. Det smakade bränt! Hur sjutton lyckas man med att få en smoothie med frysta bär att smaka bränt? Jag har ingen aning, men god var den inte så jag hällde snopet ut alltihopa. Vi får hoppas på att det går bättre imorgon.


Kommentarer :

#1: Jeanette

Jag fick min mixer att ryka en gång..men smothien klarade sig nog! Fy va äckligt med bränd smothie, o snopet! Jag har lyckats bränna vatten..! Eller tja, rättare sagt bränna sönder kastrullen som vattnet va i. Glömde spisen på i ETT DYGN! När jag kom hem var kastrullen lila o bucklig.. Denna händelse inträffade när du va hemma hos mig o drack te senast-men ingen skada skedd förutom kastrullen då.. (O nu har jag fått en vattenkokare:-))

skriven

Kommentera inlägget här :