lördagsbus och sofistikerad söndag.

igår var jag och marie ute och röjde. riktigt roligt hade vi. jag jobbade ju dock kväll, så marie fick komma till butiken och vänta tills jag stängt. och medans jag räknade kassan så sprang hon runt och hittade på en massa bus för stackars stella som skulle jobba morgon dagen efter. marie hällde bland annat ut konfetti i ett ihopvikt papper som hon skrev stella på, så att det skulle vara konfetti över halva butiken när stella sedan öppnade det. hon hällde sedan konfetti bland påsarna, så att det skulle bli kaos när man skulle ge en kund en påse. riktigt roligt var det. sedan satt vi kvar i butiken tills klockan var över halv två innan vi tog oss därifrån för att sedan svänga loss våra lurviga på nef.



Marie hittar på bus i butiken.

idag har jag då inte gjort överdrivet mycket ska jag ju be att få tala om. jag har sovit ungefär halva dagen, sedan har jag varit hemma hos julia nu på kvällen och tittat på film. vi tittade på "Lost in translation" som jag inte hade sett förut. vad den handlade om vet jag fortfarande inte, men dom gjorde reklam för en whisky i alla fall. och rätt som det var skuttade julia upp för att hämta exakt den whiskyn som dom drack i filmen. så helt plötsligt förvandlades vår oskyldiga filmkväll med citronpaj till sofistikerad söndagskväll med whisky. och efter ett pytteglas whisky fick vi skölja ner det hela med chokladlikör (för vi vet ju alla att whisky inte är speciellt gott). det är exakt så en bra söndag ska avslutas tycker jag.



Suntory - for the relaxed moments

Kommentera inlägget här :