skydive.

da var det alltsa gjort. efter nastan fem dagars vantande hoppade vi fran ett flygplan 15 000 feet upp i luften idag. det ar nastan 5 km upp i luften, med ett fritt fall pa en minut. det enda vi har gjort i taupo ar ju att vanta. vanta och vanta. for vi har inte kunnat gora nagonting annat emellan vi har vantat. vi blev namligen inbokade pa en tid pa morgonen det forsta vi blev, sedan ringde vi en halvtimme innan den utsatta tiden. om inte det hoppet blev av blev vi inbokade tva timmar senare, da vi skulle ringa igen. om aven det hoppet blev installt skulle vi ringa tva timmar senare igen. och sa har har det hallt pa i fem hela dagar. sa pga att vi har skullat ringa hela tiden har vi inte kunnat gora nagra andra spannande aktiviteter. det har varit ganska langtrakigt. igar var vi sa deprimerade sa dagens kommentar var:
"Taupo ate my soul"

men idag, halv sju pa morgonen ringde vi igen och idag var det fint vader. allting vande, och vi fick snabba oss for att ta pa oss vara klader for att hinna i tid till bussen som kom och hamtade oss. men jag var faktiskt valdigt skeptisk till om det faktiskt skulle bli av. till och med i planet pa vag upp i luften var jag beredd pa att dom skulle saga att "tyvarr, det ar installt pga daligt vader". men icke da. sa vi hoppade ut fran ett flygplan idag. det var verkligen helt fantastiskt. den utsikten ar ganska svar att sla kan jag ju saga. minuten under det fria fallet var isande kall kan jag ju saga. jag hade vantar och grejjer pa mej, men fros anda jarnet. tydligen faller man i ca 200 km i timmen. det ar ganska fort ska jag meddela. men det basta var anda nar fallskarmen vecklades upp och min tandemhoppare gav mej styrsakerna. vi snurrade runt och grejjade. det var riktigt, riktigt roligt. han hade en svensk flickvan ocksa, och hon hade skrivit en lapp till honom pa svenska som jag snallt fick oversatta (eftersom han sjalv bara forstod puss-och-kram-delen i meddelandet). och landningen var alldeles perfekt. inte trillade vi inte, utan vi landade stadigt pa jorden med bada fotterna. alla som har chansen borde verkligen prova pa det.

kanslan var dock inte alls som jag hade forvantat mej. jag trodde det mer skulle vara en hisnanade kansla, men det var det bara dom tva forsta sekundrarna nar man faktiskt foll ut ur planet. sedan var det mest att koncentrera sej pa att inte dreggla framfor kameran.



Feel the banana.. be the banana!

Kommentarer :

#1: mamma

Jag är imponerad. Ha en bra valborg och första maj. Syster yster och jag åker till Blekinge i eftermiddagför att fira en konfirmand. Vad skall du hitta på resten av resan nu när du gjort nästan allt? mamma

skriven
#2: morfar

Det är inte utan att jag är avundsjuk.

Över ditt hopp alltså.

Inte av din långa väntan!

morfar

skriven

Kommentera inlägget här :