To be given the gift of time.

Den sista tiden har jag haft så otroligt mycket tid! På jobbet har jag haft tid till brukarna, jag har haft tid att sitta ner och lyssna på dem, jag har varit i otroligt god tid till jobbet trots att jag gått hemifrån samtidigt som jag brukar och jag har varit minst fem minuter för tidig till precis alla möten oavsett om jag trott att jag varit sen. 
 
Eller.. Det är i alla fall det jag har trott. 
 
Men det visade sig inte riktigt vara sant. Istället insåg jag för ett par dagar sedan är det är min stackars klocka som sjungit på sista versen. Den har nämligen börjat gå efter. Om jag ställer om den och ser till att den går rätt på morgonen innan jag går till jobbet tar det inte mer än ett par timmar innan den går fem minuter efter. Och ni kan ju tänka er att jag plötsligt fick en enorm upplevelse av att ha all tid i världen. Jag menar, enligt min klocka var ju en minut otroligt mycket längre än alla andras minut. 
 
Det här med klocka har inte alltid varit självklart för mig. Det har gått i perioder. Men sedan jag började på mitt nuvarande jobb har jag insett att det är helt livsavgörande att ha en klocka på sig. Jag jobbar ju trots allt inom vården och inom vården går ju allt på tid. Det är ju (dessvärre) så det är. 
 
Så häromdagen fick jag helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att jag nog behövde införskaffa mig en ny klocka. Och det var precis det jag gjorde i torsdags. Jag hade tänkt att jag skulle lägga runt 500 kr på det. Kanske upp till 1000 kr. Men inte mer. Problemet är bara att det i mitt jobb är helt nödvändigt att ha en klocka som är vattentät och som visar datum. Och vet ni? Det finns inga vattentäta klockor med datum för under 1000 kr. 
 
Så istället fick det bli en klocka för ungefär det tredubbla mot vad jag hade planerat. 
 
Så nu får jag tacka min gamla Dieselklocka för lång och trogen tjänst. Jag menar, 6 år är väl ändå ganska gammalt för en klocka som fått följa med mig både på havsbad och blivit tappad i golvet fler gånger än vad jag kan räkna? Och istället får jag säga hej till min nya klocka som är av ett helt annat märke. Förhoppningsvis får vi 6 nya år utan större problem med varandra. 
 
Bilderna är tagna med 30 sekunders mellanrum.. Ser ni hur olika tiden är? 
 
Taggar: Klocka, Tid, To be given the gift of time;

Kommentera inlägget här :