Att ge en uppdatering.

Det är snart jul. Och jag är tillbaka i Norge. Jag säger tillbaka för den sista veckan har jag spenderat i Sverige. Eller ja.. Vecka och vecka. Jag kom sent måndag kväll och åkte tillbaka mitt på lördag dag. Så fyra hela dagar blev det. Men det är mer än vad det brukar bli. 
 
Veckan i Sverige gick snabbt. Jag valde (som vanligt) att inte stressa sönder mig. Jag bokade in ett par fikadejter men inte mycket mer. Att ta det lugnt var liksom viktigare för mig än att springa mellan caféerna för att försöka hinna träffa så många som möjligt. Jag tror faktiskt inte att det hade varit bra för någon. Jag menar, tänk att ta en fika med en person som har ena benet utanför dörren för att hen är på väg för att träffa nästa person? Det låter ganska obehaligt..
 
Så veckan i Sverige gick åt till att träffa familj, gå på Jul på Liseberg, klappa katten (ja men klart att hon var med), dricka glögg, gå till frisören, gå på ansiktsbehandling och besöka favoritbutikerna. Och plötsligt var det dags att tvinga tillbaka katten in i det lilla fängelset (buren) och åka hem igen. 
 
Den här grejen med att jag ska jobba hela julen verkar påverka mig på ett otroligt positivt sätt. Jag har för första gången sedan jag var tretton år gammal inte haft ångest sedan i slutet av november. Och jag är själv så chockerad att jag nästan inte kan tro att det är min egen hjärna som sitter där inne bakom skallbenet. Men ångesten lyser fortfarande med sin frånvaro och nu är vi bara ett par dagar ifrån julafton. 
 
Jag tror att jag faktiskt klarar mig i år. En ångestfri jul..
Är det överhuvudtaget möjligt?  
 
Katten åker tåg. Och det gick helt klart över förväntan. Hon var jätteduktig!
 
Det är sällan jag känner mig så oattraktiv som mitt under ett frisörbesök. 
 
Det var till den här utsikten jag vaknade varje dag i Sverige.
 
Jul på Liseberg! Kameran på min nya telefon (iPhone 6s) är faktiskt helt fantastisk. 
 
Mera jul med syster. Och ja. En gran.
Taggar: Jul, Jul på Liseberg, Sverige, Ångestfri jul;

Kommentera inlägget här :