Sista dagen.

Och så hade vi kommit fram till sista dagen. Väskan är så gott som färdigpackad. Kylen är nästan tömd. Bussen är bokad till flygplatsen imorgon. Jag har pratat med mindre människor den här veckan än vad jag har gjort på väldigt, väldigt länge. Och det har varit precis så som jag har velat ha det. 
 
Sista dagen spenderades med att gå tillbaka till den lilla massösen. Jag blev noga knådad och visste nu att jag på slutet skulle ligga kvar och slappna av. Och jösses vad jag önskar att jag hade vetat det förra gången. För oj vad skönt det var att bara få ligga där under varma handdukar och bara känna kroppen sjunka ner i underlaget. Fokusera 100% på att bara slappna av. 
 
När jag kom tillbaka till hotellet gick jag upp och la mig vid poolen för att liksom ta tillvara de sista solstrålarna, för att riktigt krama ur det sista. Och idag blåste det så mycket så att det kändes som om jag satt i mitten av en hårblås. Men det var ganska skönt. Det var ganska sent på eftermiddagen och solen var liksom inte så där gassande, något som gjorde att temperaturen blev precis så där lagom tillsammans med vinden. 
 
Sista kvällen.. Jag har tagit ett bad, smort in mig. Nu sitter jag här och känner in det sista. Jag är nöjd med veckan. Väldigt nöjd. Det är antagligen det bästa jag har gjort för mig själv på riktigt, riktigt länge. Jag funderar på att ge mig själv ett löfte. Ett löfte om att göra en sådan här resa en gång om året. Helt själv. Någonting att se fram emot. Någonting som är precis bara för mig och inte för någon annan. 
 
Kanske.. Vi får se. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :