En smärre livskris.

Igår var det måndag och veckan startade med en smärre livskris. För när jag stod ute i badrummet och fixade det sista innan jag skulle gå upptäckte jag det. Det liksom glänste till i hårbottnen på mig och utan att ta ögonen ifrån det mystiska rörde jag mig närmare spegeln tills jag var så nära att sanningen stirrade mig i vitögat. För där satt det och hånade mig. Mitt första grå hårstrå! 
 
Reaktionen blev som följer:
 
- Är det..? Nej.. Eller? Alltså.. Whaaaaaaat?! OH..! MY..! GOD..! Oh.. My.. God..! Oh my God! OhmyGodOhmyGodOhmyGodOhmyGodOhmyGodOhmyGodOhmyGodOhmyGod!!!! Vad ska jag göra?! Det sitter ju där och bara stirrar på mig! JAG ÄR JU BARA TJUGOÅTTA!!
 
Sedan kom jag på att jag fyller 30 i år. Denna insikt ledde till att jag tog det vuxna beslutet att ta tag i problemet vid roten; Jag drog ut det. Hårrot och allt. Nu hoppas jag bara innerligt att just det där hårstråt bara förvillat sig upp på mitt huvud och gått vilse utan att ta med sig några vänner. 
 
Det enda kvarvarande beviset på vad som skett.
 
Taggar: Att bli äldre, Grå hår, Livskris;

Kommentarer :

#1: Anonym

Det var säkert bara en ytterst lokal pigmentfläck som uppstått just där. Och det var ju tur att du upptäckte det för det måste ju ändå vara nån slags indikation på att du fortfarande har skarp syn. Och då kan du ju inte vara på väg att bli gammal ännu. ;-)

På tal om hår provade jag för första gången att tvätta håret med bikarbonat och citronsyra häromdan. Har velat prova men inte riktigt orkat och tyckt det verkar omständigt. Men det var det inte och håret blev rent och mjukt. :) Hur har det gått med dina hårtvättningsexperiment? Du var väl inne på balsammetoden ett tag?

Svar: Ha ha! Älskar tanken på att det är en ytterst lokal pigmentfläck. Klart att det är det!
Kul att det fungerar för dej. Jo, jag höll på med balsammetoden en stund (ca 2-3 månader) men fick sluta för jag fick helt brutalt mycket mjäll. Det såg ut som om jag gick omkring i konstant snöoväder och det var inte helt kul. Så det blev inte helt så bra som jag hade hoppats.
A mad angel

skriven
#2: Jeanette

Oj, glömde ange mitt namn till kommentaren.. Så Anonym = Jeanette. :)

skriven
#3: Marie

Vi börjar bli gamla nu :)

Svar: Gammal schmammal.. Pfjöf. Tror jag då inte alls på.. ;)
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :