Trettio innan trettio.

Och så var det då dags igen. Nedräkningen har börjat. För nu är det bara ett år kvar innan jag kliver in i nästa fas i livet. För det är väl vid trettio det inte går att klassas som ungdom längre? Så jag började tänka. Vad är det egentligen jag vill uppnå innan jag blir trettio? Är det något speciellt jag vill uppleva? Se? Göra? Vad vill andra människor åstadkomma? Så jag började googla runt efter en sådan där bra lista med saker som går att pricka av. Problemet med alla dessa listor var bara att de bara innehöll sådant jag redan gjort: gå på universitetet, leva studentliv, åka jorden runt, dyka bland färgglada fiskar, hoppa fallskärm, backpacka, flytta till en ny stad, hoppa bungyjump, gå bartenderutbildning, dansa pole dance.. 
 
Och ju fler listor jag läste desto mer insåg jag att mycket att det som folk vill göra innan de dör gjorde jag innan jag fyllde tjugofem. Jaha ja. Så då fanns det ju bara en sak att göra: skriva en egen lista. Och efter mer slit än vad jag först trodde skulle krävas presenterar jag nu för er:
 
Trettio innan trettio
 
01. Ta ut mina piercingar
02. Åka på en yogaresa till Indien
03. Åka till Paris
04. Åka till London
05. Köpa en MacBook Air
06. Åka på ren shopping och/eller solsemester (utan dåligt samvete)
07. Gå på dejt med mig själv
08. Åka till varje ändhållplats med trikken
09. Läsa "Liftarens guide till galaxen"
10. Ta det perfekta självporträttet
11. Cykla tandemcykel
12. Gå på jazzklubb
13. Vara publik på en tvinspelning
14. Köpa bekväma underkläder och kasta alla obekväma
15. Gå på balett på operaen
16. Köpa ett par äkta designskor
17. Köpa ett guld- eller diamantsmycke
18. Se alla Twilight-filmerna
19. Se alla Star Wars-filmerna
20. Gå ut i full spagat
21. Lägga klart ett 500 bitars pussel.. själv.
22. Skaffa en full Mateus service
23. Se Carrie och Huset som Gud glömde
24. Dricka en Grasshopper och en Appletini
25. Ta ett glas vin i takbaren på Radisson Blu
26. Gå på svamptur i skogen
27. Lära mig att rita Tingeling
28. Tatuera min drömtatuering
29. Hitta en ansiksbehandlare jag trivs med i Oslo
30. Lära mig att skriva på norska
 
Reglerna är enkla. 
Jag har från och med idag, min tjugonioårs dag, ett år på mig att genomföra så många punkter som möjligt på listan i helt valfri ordning. När en punkt är genomförd kommer den att redovisas här i bloggen i kategorin "Trettio innan trettio". Inte så svårt. Ni följer väl med? 
 
Och just det. 
Grattis på födelsedagen till mig!
 
På bartenderskola för nästan precis tio år sedan.
 
Taggar: Att fylla år, Födelsedag, Lista, Saker att uppnå, Trettio innan trettio;

Kommentarer :

#1: Bengt Grønås

Dropp punkt 5. Så har du både råd og tid til å gjennomføre de andre tingene på noen uker før jul, så kan du lage en ny bucket-list til nyåret :-)

Svar: Ha ha! Just den punkten är väl den enda punkten jag faktiskt fuskat på eftersom jag började skriva den här listan innan jag började jobba där jag gör.. Så en MacBook har det redan blivit.. även om det inte blev en air.. =)
A mad angel

skriven
#2: Mamma

Ett JÄTTE GRATTIS på både födelsedagen och namnsdagen. Tänker på dig o saknar dig. Mamma

Svar: Tack så mycket.. =)
A mad angel

skriven
#3: #7

Sjuan kan bli tråkig i längden. Jag gjorde det för ca. 10 år sen och vi är fortfarande ihop. =(

Svar: Ha ha! Jag hade kanske inte planerat att gå på dejt med mej själv för allltid, men i alla fall en gång där jag unnar mig precis det jag vill.. =)
A mad angel

skriven
#4: KusinCaroline

Grattis på din dag!
Kul och intressant lista! Fick lite idéer själv faktiskt men vet varför jag aldrig gjort någon sånhär lista själv, för jag skulle bli så himla stressad... Men du är ju en cool tjej så du kommer fixa det galant!!
Nån av punkterna skulle jag nog kunna hjälpa dig med! 😉
Stor kram och som sagt till Lykke med dagen!!

Svar: Tack så mycket.. =) Nä, det gäller att sätta upp en lista utan att ha krav på att allt MÅSTE genomföras. Jag ska göra mitt bästa med att göra det mesta.. men om det blir allt.. det tror jag kanske inte helt själv..
A mad angel

skriven
#5: Reine Jacobsson

En kanon lista. Med din iver att genomföra saker kommer du att fixa det mesta. Grattis på födelsedagen och namnsdagen. Ha Det Gott å Klappa Pissen+M.

Svar: Ja vi får se hur det går. Jag ska i alla fall satsa på att få gjort det mesta :)
A mad angel

skriven
#6: Linn

Grattis i efterskott! En ambitiös lista, men så mycket kul du kommer att få om du så bara bockar av hälften.

Svar: Tack.. =) Ja.. vissa delar är nog väldigt ambitiösa.. Men jag får se hur många jag kommer igenom.
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :