Den bästa känslan.

Jag är ute på en weekend resa. Med bara mig själv som sällskap. Vart jag är eller vad jag ska göra är inte så viktigt. Men att bara få vara ute, vara på väg någon annanstans, är en av de bästa känslorna jag vet. Jag älskar känslan jag får när jag kliver upp tidigt på morgonen, tidigare än jag behöver, för att packa väskan som inte orkats packa kvällen före. Känslan när jag sitter och tittar på klockan som går alltför långsamt tills jag bestämmer mig för att det känns bättre att vänta på flygplatsen, trots att det är låååååång tid innan planet går. 
 
Jag älskar myllret på flygplatsen. De lyxiga förpackningarna som säljs till så kallade rimliga priser i taxfree butikerna. Jag tycker om att gå och klämma på parfymer med konstiga flaskor, spraya på mig fem olika sorter och sedan gå därifrån utan att köpa något, trots att jag resten av resan kommer att funderar på om jag verkligen borde ha lämnat kvar den där finaste flaskan på hyllan. Hade den ändå inte passat bättre hemma i mitt badrum? Kaffedoften som ligger som ett konstant os i luften och jäktande människor som är ute alltför sent. Det ligger liksom en sorts förväntan över hela flygplatsen. 
 
Jag tycker om att vara bland de första på planet, att veta att mitt handbagage ligger tryggt i facket ovanför huvudet. Att se hur andra människor sliter med att få upp sina alltför stora väskor på samma plats. Att känna hur det blir varmt, varmt inne i planet av att för många människor andas samma luft på en instängd plats. Att känna lättnaden komma över mig då AC:n sätts igång. En lättnad som snart byts ut mot irritation då det plötsligt blir alltför kallt. Känslan då planet lyfter och jag svävar över marken. Den hissnande känslan i magen då jag tänker på att jag är så högt ovanför marken och hur liten chans jag har att överleva om oturen skulle vara framme. Känslan av att vara på väg. 
 
Kanske är jag en rastlös själ, men att vara ute och resa är för mig som att andas. 
 
Taggar: Bästa känslan, Rastlös själ, Resa, Weekend;

Kommentarer :

#1: RJ

Bara undrar Vart är du påväg? Ha Det Så Kul

skriven

Kommentera inlägget här :