Workshop med Maria Luz Escalante.

Den här veckan finns det nog en risk för att det blir en hel del bloggande om dans. Det är nämligen en brutalt intensiv vecka som ligger framför mig med hela nio workshops. Den startade redan igår då Maria Luz Escalante från Argentina var på studion och höll två workshops. Den första klassen var en stretch- och styrkeklass och den andra var en teknikklass. Och jäklar vad det känns i ryggen idag. Det är knappt så att jag kan röra mig. 
 
Maria själv var en av de sötaste pole dancers jag någonsin träffat. Hon pratade om skillnaden mellan att vara "a performer" och att vara en bra instruktör. Hon menade att det finns många fantastiska instruktörer där ute som ingen känner till på grund av att de inte uppträder. Samtidigt finns det artister som är fullkomligt värdelösa på att lära ut sina tekniker men som ändå kan försörja sig på att hålla workshops runt om i världen. Hon själv har sin egen studio hemma i Argentina och är ute och tävlar ca fem gånger om året. Men det går ju knappast att jämföra med de 300 klasserna hon har i tillägg. Maria Luz Escalante är alltså både artist och lärare. Den bästa kombinationen i en workshop instruktör. 
 

Kommentarer :

#1: Linn

Alltså, vad du KAN! Jag är grymt imponerad. Kan tänka mig att det är sjukt jobbigt och träningsvärksframkallande... :-)

Svar: Tack. I vanliga fall går det bra, men när det kommer en av världens bästa pole dancers och håller workshop ger man naturligtvis lite extra.. =]
A mad angel

skriven

Kommentera inlägget här :